Bookmark and Share     Sitemap
Brovst Antenneforening

BROVST ANTENNEFORENINGS GENERALFORSAMLING 2009

Brovst Antenneforening afholdte d. 26. marts sin ordinære generalforsamling i Brovst Sports- & Kultercenter.

Generalforsamlingen havde deltagelse af 50 stemmeberettigede medlemmer, hvoraf 1 havde fuldmagt med.

Ole Søndergaard-Larsen blev valgt til dirigent.

Beretning/regnskab:

Formandens beretning og foreningens regnskab blev enstemmigt godkendt.

Formanden fremlagde budgetforslag, hvori der var indeholdt en kontingentforhøjelse på kr. 25 samt prisstigninger for de enkelte tv-kanaler.

Priserne for de 3 tv-pakker bliver som følger:

Grundpakken: kr. 812,50 - stigning på 3 %
Mellempakken: kr. 2.246,50 - stigning på 8 %
Fuldpakken: kr. 3.616,50 - stigning på 6 %

Bestyrelsens forslag blev godkendt.

Forslag:

Der var ikke modtaget forslag modtaget fra medlemmerne, men bestyrelsen fremlagde 2 forslag til godkendelse.

1. Mandat til at forhandle aftale på plads med Brovst Vand vedr. administration af foreningens Medlemsservice (tidligere kasserer–funktion)
Efter en del diskussion i forsamlingen blev forslaget vedtaget.

2. Mandat til at forhandle 5-årig aftale på plads med YouSee vedr. levering af digitale tjenester

Leveringen af digitale tjenester vil være et direkte kundeforhold mellem det enkelte medlem og YouSee. De digitale tjenester tilbydes medlemmer, som aftager Mellempakken eller Fuldpakken. De digitale tjenester forventes tilbudt medlemmerne i slutningen af 2009.
Dette forslag blev ligeledes vedtaget.

Valg til bestyrelsen:

På valg var Jan Jensen, Erik Honoré og Lars Brøndum, og da Lars Brøndum ikke ønskede genvalg blev Mads Fisker Thorsen nyvalgt, genvalg til Jan Jensen og Erik Honoré. Lars stopper efter 8 år i bestyrelsen – alle årene som foreningens kasserer.

Jan Gøl blev genvalgt som suppleant til bestyrelsen.

Umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen på følgende vis: formand Jan Jensen, næstformand Erik Honoré, kasserer Mads Fisker Thorsen, teknisk ansvarlig Leif Christensen og sekretær Leo Davidsen.

********************************************************************************
Brovst d. 1. april 2009

For yderligere information kontaktes Brovst Antenneforening v/ formand Jan Jensen, Ahornvej 18, Brovst – tlf. 98 23 31 84 eller mail: kontakt@brovstantenneforening.dk

PRESSEMEDDELELSE

Brovst Antenneforening i samarbejde med YouSee om levering af digitale tv-kanaler og digitale tjenester

I 2008 opgraderede Brovst Antenneforening sit net. Et af formålene var bl.a. at få muligheden for at levere flere digitale tv-kanaler og digitale tjenester til foreningens medlemmer. På generalforsamlingen i 2008 blev medlemmerne stillet i udsigt, at bestyrelsen ville komme med et oplæg i løbet af 2009. Bestyrelsen har det seneste år arbejdet med at undersøge indholdet af de forskellige udbyderes digitale platforme. På den baggrund har bestyrelsen valgt, at det er YouSees løsning, der skal arbejdes videre med. YouSee er en del af TDC-koncernen og Danmarks største og førende udbyder af digitalt tv og digitale tjenester.
For at belyse hvilke muligheder - et evt. samarbejde med YouSee – giver - holdes der et informationsmøde onsdag d. 4. marts kl. 19.00 i Brovst Sports- og Kulturcenter.
Bestyrelsen håber på, at rigtig mange medlemmer vil komme til informationsmødet og få et indblik i, hvilke muligheder en aftale med YouSee giver.
En endelig beslutning vedr. en aftale med YouSee træffes på foreningens generalforsamling torsdag d. 26. marts.

*******************************************************************

Brovst d. 21. februar 2009

Ny dansk tv-kanal: 6’eren

Pr. 1. januar 2009 lancerede SBS deres nye tv-kanal 6’eren, der retter sig mod mænd i alderen 15-50 år. Kanalen afløser tv-kanalen SBS Net, som stopper.

SBS oplyser, at kanalen henvender sig til den såkaldte ” moderne mand” med et mix af biler, sport, comedy, fight night, sci-fi og film.

Alle emner vil blive præsenteret på faste temadage med hvert sit programfokus som for eksempel: "Mænd og Motor", "Friday Fight Night", "Comedy Tirsdag", "Sci-Fi Søndag", ”Film for Mænd” og serier som Steven Spielbergs ”Into the West”, verdens dyreste serie ”Rome II” og premiereafsnit af serier som ”Lost” og ”Heroes”.
Sport på 6’eren byder blandt andet på Champions League håndbold, DTC motorløb, den spanske pokalturnering Copa Del Rey og det engelske fodboldlandsholds hjemmekampe i kvalifikationsturneringen til VM 2010 i Sydafrika.
Med 6’eren fuldender SBS den kanalportefølje, der har været arbejdet hen imod siden relanceringen af tv-aktiviteterne i 2004.
TV Danmark 1 blev til Kanal 5 i 2004 og med lanceringen af den mere kvindelige Kanal 4 i 2006. Nu er det så mændenes tur. Fra nytår vil SBS have fire klart profilerede underholdningskanaler: Den brede underholdningskanal Kanal 5, Kanal 4 til kvinderne, 6’eren til mændene og The Voice TV til de helt unge.
6’eren afløser SBS Net i Brovst Antenneforenings net, og får samme placering – dvs. i Grundpakken på K6 - 182,25 Mhz.

*************************************
Brovst d. 2. januar 2009